Wersja skrócona standardów ochrony małoletnich
1. Jesteśmy przychodnią i chcemy żebyś u nas czuł się dobrze i bezpiecznie.
2. Jeżeli cokolwiek Ci się nie podobało lub poczułeś się źle możesz to przekazać do
p. Magdaleny Homa-Gołdy lub napisać na adres e-mail: magdalena.homa@femmemedica.pl .
3. Na badania wchodzisz z mamą, tatą lub opiekunem prawnym. Oni mogą być zawsze przy Tobie.
4. Przed badaniem lekarz, pielęgniarka lub położna wytłumaczy Ci co będzie robił i dlaczego.
5. Lekarzowi, pielęgniarce lub położnej możesz powiedzieć wszystko, on jest tu po to, żeby Ci pomóc.
6. Jeżeli czegoś nie rozumiesz lub nie wiesz, na czym polega Twoje leczenie, w jaki sposób przebiegać ma zabieg lub diagnostyka, a chcesz się tego dowiedzieć – pytaj śmiało! Postaramy się to wyjaśnić.
7. Będziemy Cię traktować z szacunkiem. Nie będziemy Ci mówić, że nie boli, jeśli może zaboleć.
8. Wiedza o tym, co Ci dolega, czego się obawiasz lub wstydzisz może być bardzo ważna.
9. Dzięki tej wiedzy lekarz, pielęgniarka lub położna będą mogli Ci pomóc jak najlepiej.
10. Lekarzom, pielęgniarkom i wszystkim osobom z naszej przychodni możesz zadawać pytania. Oni są tu po to, żeby Ci pomóc i chętnie odpowiedzą na Twoje pytania.
11. Chcemy, żebyś zawsze czuł/czuła, że Twoje zdrowie, potrzeby i uczucia są dla nas ważne. Jeśli chciał/a/byś powiedzieć nam o tym, co Ci się podoba lub nie podoba w naszym zachowaniu czy w przychodni – zrób to, postaramy się wysłuchać Cię z uwagą.
12. Nikt nie może na Ciebie krzyczeć, wyśmiewać się z Ciebie, fotografować Cię, ani dotykać Cię bez Twojej zgody.
13. Cokolwiek się w Twoim życiu dzieje nie jesteś sam. To są całodobowe numery telefonów do osób, którym możesz zaufać:
– Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”: 800 120 002;
– Telefon Zaufania Dla Dzieci i Młodzieży: 116 111.
14. Sieć Wi-Fi dostępna jest tylko dla pracowników i osób współpracujących z Centrum Medycznym Femmemedica sp. z o.o.
Pełna wersja standardów dostępna jest tutaj